Abstract | Danas je uredsko poslovanje jako uznapredovalo, samim time što je uznapredovala i tehnologija, kako informacijska, tako i komunikacijska.
Cilj ovog rada je objasniti što je uredsko poslovanje i kako se koristi danas, odnosno koje su djelatnosti vezane za uredsko poslovanje, što se konkretno odnosi na informacijsko- komunikacijske vještine, te kako funkcionira upotreba istih u trgovačkim društvima. Djelatnosti koje koristimo u uredskom poslovanju, a koje su nam potrebne kako bi ured funkcionirao su dakle informacijsko-komunikacijske tehnologije koje su usko povezane i tvrtka ne bi ostvarivala rezultate bez pravilne primjene jednog i drugog.
Ured je dakle fizički prostor, sastavni dio strukture poduzeća, u kojemu se zbiva poslovna aktivnost i donose poslovne odluke, a razvijao se usporedno sa razvitkom trgovine (12–18. st). Ured se pojavljuje u svim poslovnim funkcijama i nalazimo ga na svim razinama upravljanja. Prema tome, uredsko poslovanje bi bilo rukovanje sa spisima, prema redoslijedu radnji u uredskom poslovanju, kako slijedi: primanje i pregled akata, razvrstavanje i raspoređivanje, upisivanje u evidencije, dostava akata u rad, administrativno – tehnička obrada, otprema, razvođenje, arhiviranje i čuvanje, ali i u širem smislu obuhvaća raspored prostorija, primanje stranaka, službu dežurstva, te pečate, štambilje i žigove, koji se više odnose na uredsko poslovanje tijela državne uprave i drugih državnih tijela, te tijela jedinica lokalne i područne samouprave.
Uredsko poslovanje u trgovačkim društvima bi obuhvaćalo uspostavljanje poslovnih odnosa putem formalnih dokumenata (ugovori, promocija proizvoda, kadrovski poslovi), provođenje ugovorenih obveza (računi, plaće,...), organizacija rada (planiranje, kontrola,...), uslužni poslovi (prepisivanje, slanje i dostava pošte,...), stvaranje i opskrbljivanje drugih novim informacijama (istraživanje, prikupljanje i obrada podataka, konzultiranje,...), ali također i raspored prostorija i način ophođenja sa ljudima u uredu, edukacije i slično. Funkcioniranje uredskog poslovanja, odnosno primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije će biti pojašnjena i prikazana na primjerima trgovačkih društava dm-drogerie markt d.o.o. i Kaufland k.d. |
Abstract (english) | Today We se progress in offices and office management, because of improvement of the information and communication technology.
The pourpose of this work is to explain what is office management, and how it's used in companies and society. Information and communication technology are the skills We use in the office management, and We need to use them properly to progress.
Office is a physical space, the main part of the structure of the corporation. And first appearance of office is related with appearance of trading (12.-18. century). Office appears in all bussines functiones and We find it’s activity in all levels off management. Jobs of office management are handling with documents in next row of sequence: receiving and reviewing documents, it's classification and disposition, business registration, delivery of documents for processing, administrative and technical processing, dispatch, placement, archiving and storage. In bigger picture of office management We have and schedule of rooms and offices, receiving party, service of duty and stamps. Stamping is more for government bodies and local and regional government, but it also has it appearance and in companies.
The office management in companies is operate through formal documents (contracts, advertising and jobs of human resources), conduction of obligations from contracts (salaries and payment of bills,...), labour organization (planning, controlling and monitoring), as well as the schedule of rooms and offices and handling with people in offices and bussines partners, education, etc...
The office management and information and communication technology will be explained and shown on example of two companies: dm-drogerie markt d.o.o. and Kaufland k.d. |